понедељак, 28. новембар 2016.

planske pretpostavke - planiranje, ciljevi, i odlučivanje

Temelj za uspešno vodjenje preduzeća je planiranje, planiranjem se premošćuje praznina onoga gde smo sada i onoga gde želimo ići. Planiranje je intelektualno zahtevan proces koji traži svesno određivanje smerova delovanja i temeljenje odluka na svrsi, znanju i ispravnim procenama. Planove je potrebno periodično proveravati i menjati ukoliko to situacija zahteva kako bi se došlo do željenog cilja. Fleksibilnost planova je potrebna da bi se umanjila opasnost od neočekivanih dogadaja. Plan ce biti isplativiji ako su strategije i politike preduzeća jasno shvaćene.
Ciljevi su važna krajnja točka prema kojoj su usmerene organizacijske i individualne aktivnosti.
Odlučivanje se definiše kao odabir nekog smera delovanja između više alternativa. U odabiru alternative se mogu koristiti tri pristupa :
Iskustvo
Eksperimentisanje
Istraživanje i Analiza
Programirane odluke su prikladne za strukturirane (rutinske) odluke na nižim organizacijskim položajima. Neprogramirane odluke se koriste za nestrukturirane i nerutinske probleme i obično ih donose manadžeri viših položaja.

Planiranje, ciljevi, i odlučivanje

1. Poboljsanje finansijske discipline, početi sa rigoroznim poštovanjem usvojenih standarda u svim delovima finansijske strukture preduzeća, uvesti u praksu izradu grafičkih prikaza poslovanja radi lakšeg praćenja finansijskog stanja i zaokruživana finansijske mape. Rekonstrukcija nekog objekta u jednu radnu celinu radi efikasnijeg rada i kontrole finansijskih službi. Uvođenje informacijskih sistema radi lakše, efikasnije i brže obrade pdataka. Početi sa centralnom obradm podataka u celom sistemu preduzeća radi brže, efikasnije kontrole stanja sirovina, potrošnog materijala odnosno prodatih proizvoda I trgovačke robe.
2. Preispitivanje odnosa sa poslovnim partnerima po pitanju minimalne količine dostavljne robe i proizvoda u odnosu na njegou isplativost, ( potrebno vreme dostsve, utroška goriva I drugo). Postavljanje viših standarda u radu sa poslovnim partnerima oko rokova, načina i modela plaćanja. Sprečavanje zloupotreba u odnosu sa poslovnim partnerim oko t.z.v robne razmene t.j sprečavanje takvog poslovanja.
3. Smanjenje procenta vraćenih proizvoda bolja, kontrola vraćenih proizvoda brojanje klasifikacija i skladištenje na propisan način, promet i kontrola prometa vraćenih proizvoda, sprečavanje zloupotreba istih (za ovaj proces obezbediti adekvatan prostor i radnka ili više njih ako je potrebno)
4. Postići veći rok trajanja proizvoda (pojedinih proizvoda) kroz nov način pakovanja i dostave *pakovati u kombinovane kese od papira i nekog drugog materijala sa 3 datuma i 3 cene model popusta ili različitih šifi (prilagoditi finansijskim pravilima na tržištu) * povećanje isplativosti vraćene robe *investirati u izgradnju mešaone za stočnu hranu i hranu za kućne ljubimce*

5. Tržišno vođena plitika cena koristeći resurse (sopstvenog transporta, prepakivanje odrđenih proizvoda, avansno plaćanje i veće nabavne kličine strateških proizvoda) , restriktivnu politiku nabavke bez t.z.v robne razmene a sve to u intersu postizanja povoljnije cene i bržeg obrta kapitala.
6. Poboljšanje kvaliteta usluga u prodajnim objektima smanjenje broja radnika u odnosu na ekonomski održive standarde, bolje raspoređivanje prodajnih objekata zatvaranje nerentabilnih i otvaranje novih na lokacijama koje imaju tržišni potencijal, potiskivanje konkurencije na ekonomski održiv način na mestima gde je to moguće, edukacija prodavaca u kulturi ponašanja prema potrošačima (interna ako je to moguće), kontrola i naručivanje roba u magacinima i prodajnim objektima putem informacione mreže, prikupljanje novca i kontrola novčanih tokova od strane nekoliko ovlašćenih lica *da bi se izbeglo neracionalnao trošenje vremena uposliti nekoliko ljudi u prikupljanju dnevnih pazara po reonima (primer 4 radnika obilaze prodajne objekte njih 40-tak umesto da 40 radnika ranije napušta iste da bi odneli pazar)*.

7. Bolji planski uređen način transporta sa strogo utvrđenim maršutama koje se u što manjem broju poklapaju u putu, može se primeniti neki od modela organizacije transporta i ravnomernog raspoređivanja posla, vremenski ograničeni i tačna dostava sa nekom razumnom marginom mogućeg zastoja, bolje uredjen način pripreme proizvoda za transport. Adekvatna pakovanja sa efikasnim načinom ostavljanja proizvoda *napraviti sigurne, termo i higijenski obezbeđene boksove sa našim zaštitnim znakom*. Pravila ponašanja odgovornih lica po postojećim standardima u radu sa prehrambenim proizvodima (ako je ptrebno obezbediti internu obuku). U slučaju nepoštovanja naći način za sankcionisanje neadekvatnog ponašanja.

8. Zaokruživanje održavanja i samostalno obavljanje servisa popravki, proizvodnje odredjenih prostijih alata neophodnih u procesu proizvodnje, edukacija i prekvalifikacija, (za potrebe servisa rashladnih uređaja, gorionika servis el. motora vozila i drugih urđaja) obezbediti u najvećoj mogućoj meri nezavisnost od trećih lica tako smanjiti troškove i uposliti radnike.

9. Servis vozila proširiti i za treća lica, *otvoriti servis za popravku tehnički pregled i održavanje teretnih vozila * maksimalno pobljšati ispravnost vozila u cilju bezbednosti u saobraćaju, odrediti obaveznu proveru ispravnosti vozila na neko kraće vreme 2 – 3 dana u zavisnosti od tehničkih mogućnosti servisnog pogona, voditi dvostruku evidenciju o izvršenim pregledima ( vozač - odgovorno lice odnosno kontrolor ispravnosti) i trostruku evidenciju popravki (vozač - servisni radnik – odgovorno lice odnosno kontrolor ispravnosti), predvideti godišnji servis, formirati komisiju za rashod, nabavku delova i kontrolu upotrebe istih kod većih kvarova (kriterijume treba odrediti na osnovu visine troškova)

10. Poboljšati sanitarno higijenske uslove u vozilima, proizvodnim pogonima, trgovinskim objektima. Poboljšati sanitarno higijenske navike i postupke radnika, naročito prilikom skladištenja i transporta prehrambenih proizvoda. Početi sa rigoroznim poštovanjem usvojenih standarda. Građevnska adaptacija sanitarno higijenski neispravnih objekata.

11. Uvođenje visokih standarda prilikom nabavke sirovina i potrošnog materijala, uvodjenje u praksu labaratorijskog ispitivanja nabavljenih sirovina njihovo realno ocenjivanje i standardizaciju kvaliteta. Odrediti kategorije za odnose cene i kvaliteta i odrediti njihovu donju granicu. Po tim standardima postupati prilikom nabavke sirovina i reagovati na pogoršanje kvaliteta obaranjem ugovora posle drugog vraćanja sirovina zbog nezadovoljavajućeg kvaliteta (u ugovor navesti ove uslove i striktno se pridržavati istih)

12. Optimizacija proizvodnje kroz preraspodelu radnih zaduženja smena po zatvorenom odnosno kružnom sistemu *sistem preklopljenih smena*. Preraspodela slobodnih dana (nedelje) radi izbegavanja nepotrebnih troškova prekovremenog rada, šestodnevna radna nedelja za radnike u režijskim službama radi efikasnjeg radnog učinka,

13. Sistematizacija po stručnoj spremi treba da bude osnovni kriterijum ali ne mora da bude preovlađujući. Pravilna sistematizacija je od velike važnosti za doprinos kvalitetu u radu svih sektora. Uvesti standarde u odnosu na količiu i kvalitet posla, odrediti veću cenu rada za stručnije i složenije poslove - tim postupkom uvesti takmičarski karakter i omogućiti bolju samo inicijativnu obuku radne snage. Podsticati povoljnu atmosferu tako što će se ravnomerno raspordjivati radne obaveze i poboljšati uslovi rada

14. Utvrditi cenu koštanja sopstvene proizvodnje definisati normative, njihovu cenu po jedinici proizvoda, na osnovu istih obračunavati cenu proizvoda, (zadati gornju i donju granicu za promenu cene) i blagovremeno reagovati na tržičtu.

15. Poboljšati vizualno, higijensko - sanitarni i tehnički ambalažu za sve vrste proizvoda. Povećati udeo cene proizvoda za ambalažu sa očekivanjem bolje prodaje isth,
po mogućnosti početi sa izradom sopstvene ambalaže uz minimalna ulaganja radi smanjivanja troškova.

16. Uvesti nove proizvode u skladu sa potrebama tržišta. Prilagoditi težinu proizvoda radi bolje konkurentnosti, uštede na vremenu proizvodnje i veće finansijske dobiti. Automatizovati i standardizovati proces proizvodnje gde god je to moguće.

17. Potražiti nove modele poslovanja i širenja prodajne mreže. Proširiti proizvodnju zamrznutih proizvoda zbog njihovog većeg tržišnog potencijala u odnsu na pečene proizvode.

18. Podići imidž firme na viši nivo potencirati standarde i kvalitet proizvoda. Oformiti tim za marketing, planiranje i procenu tržišnog potencijala proizvoda. Podići nivo saradnje svih delova i struktura u preduzeću (nabavka sirovina – proizvodnja – skladištenje – marketing – prodaja). Obezbediti obostranu kontrolu kvaliteta sirovina i gotovih proizvoda.

19. Razdvojiti prodaju sopstvenih proizvoda i trgovinske robe. Povećati saradnju sa poslovnim partnerima u smislu zajedničkog nastupa na tržištu sa međusobno nekonkurentnim proizvodima. Povećati maksimalno nabavku roba iz prve ruke radi bolje konkurentnosti na tržištu. Uvesti pogodnosti za naše radnike prilikom kupovine u našim objektima u cilju povećanja obima trgovine i poboljšanja standarda radnika.





Planiranje proizvodnje
Proizvesti ili nabaviti
Nabavna cena
Prednost nabave
Cena koštanja vlastite proizvodnje
Prednosti vlastite proizvodnje

Нема коментара: